Poniżej piszę swoje sugestie. Nie jestem jednak informatykiem, więc jeżeli masz inne doświadczenia lub możesz coś polecić by zrobić inaczej, by było lepiej, jestem otwarty na wszelkie sugestie.
Najważniejsze założenia:
– naszym głównymi odbiorami są osoby 40+, z czego najwięcej jest 50-60 latków, a więc stronę musimy dopasować tak by była z jednej strony nowoczesna, ale z drugiej strony w miarę prosta w obsłudze. Z naszych ankiet, które prowadziliśmy w naszej grupie wiekowej – na głównej stronie powinny być zakładki, bo te osoby głównie ich szukają
– strona responsywna
– link na stronie do funpage
– podłączony kodu google analityk, i kodu reklam z facebooka
– optymalizacja strony w kodzie i treści pod względem pozycjonowania
– adresy podstron starej strony, takie same jak nowej, chodzi o:
www.marszpozdrowie.pl/publicystyka
http://marszpozdrowie.pl/galeria
http://marszpozdrowie.pl/aktualnosci (czy jesteś w stanie przenieść treści i daty aktualności na nową stronę z autorskiego systemu phpowego?)
http://marszpozdrowie.pl/aktualnosci/szkolenie_nordic_walking
http://marszpozdrowie.pl/publicystyka/filmy-instruktazowe
są to podstrony, które wcześniej były promowane, linki umieszczane na różnych stronach
– możliwość tworzenia samemu formularzy do umieszczenia na stronie przy różnych zapisach, czyli sami wybieramy kolumny, tabelki itp.
np: http://marszpozdrowie.pl/formularz/8-nordic_walking_od_podstaw
– przy ikonach w których jest napis i zdjęcie – możliwość samemu stworzenia takiej ikony- czyli dodania zdjęcia, dopasowania + napisu
Strona główna:
– tło strony zależne od pory roku- samo zmienia się po konretnej dacie, my tylko ustawiamy jakie zdjęcie ma być (4 zdjęcia- jedno zdjęcie jesienne załączam w mailu) – tylko na tej stronie, reszta stron – jasne tło
– miejsce na jeden filmik, który przekierowywałby do podstrony z filmikami (kanału youtube, ale na naszej stronie)- obecnie mamy dwa filmy instruktarzowe (http://marszpozdrowie.pl/publicystyka/filmy-instruktazowe) , ale we wrześniu chcemy nagrać krótki film promujący zajęcia na świeżym powietrzu
– w górnym pasku (stały do każdej podstrony)- logo MarszPoZdrowie z dopiskiem: dołącz do zdrowotno edukacyjnej przygody! motto w prawy górnym rogu, które automatycznie się zmienia po kliknięciu na inną stronę (dodajemy listę np 100mot, które będą się ukazywać, z możliwością ich edycji) i klawisz: Moje konto (będzie przekierowywał do linku programu który pisze Michu- będzie to system możliwości rezerwacji miejsc w grupie itp)
– pod górnym paskiem zakładki, które również zostają w pasku u góry, żeby można było w każdej chwili je wybrać
ZAKŁADKI: (wszystkie prócz napisu będą miały zdjęcie)
GRAFIK ZAJĘĆ
– mapa Polski z zaznaczonymi miastami (w każdej chwili sami możemy dodawać lub odejmować miasta), po wybraniu miasta:
– grafik- coś jak http://holmesplace.pl/pl/schedule/
z możliwością edycji: 1. WYBIERZ MIEJSCE (jak ktoś na to najedzie to rozwijają się nazwy miejsc Lasek, Rusałka, itd.) 2. pora dnia 3. Rodzaj treningu (TRENINGI W TERENIE , TRENINGI NA SALI) 3. Wybierz cel (np. wzmacnianie, trening +60, spalanie tkanki tłuszczowej, treningi ogólnorozwojowe, zdrowy kręgosłup, zdrowe stawy itd.)4. Wybierz intensywność (żółte- zajęcia spokojne,, niebieski- przeciętna intensywność, czerwone- wysoka intensywność, zielone- zajęcia prozdrowotne); za każdym razem jak dana osoba coś wybierze to zostaną podświetlone tylko wybrane treningi (do modyfikacji, które i jakie w każdej chwili przez nas)
– na tej samej podstronie dodatkowy pasek z napisami [cennik] [regulamin] [co zabrać?] [jak dojadę?]
– małe okienko gdzieś nad grafikiem: opinie uczestników (gdzie mielibyśmy wgrane jakąś ilość opinii, które by się automatycznie zmieniały). w tym polu również okienko: dodaj opinię- które kierowałoby do formularza kontaktowego z nagłówkiem "z przyjemnością zapoznamy się z Twoją opinią" i by było wysyłane w podobny sposób jak zakładka kontakt na maila do nas
– przycisk – [wydrukuj grafik] – możliwość wydruku grafiku
– gdy się najedzie na dane zajęcia- wyświetla się w formie chmurki: 1. małe zdjęcie + opis co to za zajęcia 2. dowiedz się więcej- po kliknięciu przekierowuje na podstronę tych zajęć ; 3. zapisz się- przekierowuje do do zewnętrznego linku programu, który pisze Michu 🙂
– grafik cały czas możemy sami, w łatwy sposób modyfikować we wszystkich opcjach- programy, zajęcia tekst do dowiedz się więcej itp
SZKOLENIA TECHNIKI NORDIC WALKING
– podobnie jak wcześniej w zakładce grafik zajęć,
– mapa Polski z zaznaczonymi miastami (w każdej chwili sami możemy dodawać lub odejmować miasta), po wybraniu miasta:
– grafik- trochę inny niż grafiku zajęć- szkolenia są sporadycznie, nie co tydzień, zwykle raz/dwa razy w miesiącu. Tak więc Tutaj grafik musiałby być tak ładny jak poprzednio, ale w schemacie kursnordicwalking.pl . Czyli w wierszach miejsca: Trening Indywidualny, Rusałka, Lasek Marceliński, Malta.. a w kolumnach miesiąc.
Indywidualny w kolumnie miesiące ma napisane: kliknij umów się z nami; po kliknięciu przekierowuje do podstrony gdzie napiszemy, że prosimy o kontakt w celu umówienia dogodnego terminu, cena.. itd.
– na tej samej podstronie dodatkowy pasek z napisami [cennik] [regulamin] [co zabrać?] [jak dojadę?]
– małe okienko gdzieś nad grafikiem: opinie uczestników (gdzie mielibyśmy wgrane jakąś ilość opinii, które by się automatycznie zmieniały). w tym polu również okienko: dodaj opinię- które kierowałoby do formularza kontaktowego z nagłówkiem "z przyjemnością zapoznamy się z Twoją opinią" i by było wysyłane w podobny sposób jak zakładka kontakt na maila do nas
– przycisk – [wydrukuj grafik] – możliwość wydruku grafiku
– gdy się najedzie na dane zajęcia- wyświetla się w formie chmurki: 1. małe zdjęcie + opis co to za zajęcia 2. zapisz się- przekierowuje do formularza zapisów (coś jak: http://marszpozdrowie.pl/formularz/8-nordic_walking_od_podstaw )
– grafik cały czas możemy sami modyfikować
KURSY INSTRUKTORSKIE
– 4logotypy: Nordic Walking Polska, Akademia Polska, MarszPoZdrowie, ONWF,
– coś jak http://www.efib.pl/kursy ,tylko ze zdjęciem musi być od razu widoczny opis. Obecne kursy:
instruktor Nordic Walking, sędzia Nordic Walking, trener personalny, intruktor Zdrowy Kręgosłup, instruktor Aquaaerobik
– po kliknięciu na kurs pojawia się tabelka kursnordicwalking.pl tylko ładniejsza 🙂 + nad nią krótki opis i pasek : 1. WYBIERZ MIASTO, 2. O KURSIE 3. CENNIK 4. KADRA
WYPRAWY PO ZDROWIE
– po kliknięciu do wyboru mamy dwa pola 1. Zobacz jak wspaniale było 2. Wyrusz z nami w niezapomnianą aktywną przygodę
– po kliknięciu na 1- pojawiają się zakładki w formie artykułów: http://marszpozdrowie.pl/zobacz_jak_bylo (prosiłbym Cię o przeniesienie tych artykułów)
– po kliknięciu na 2. pokazują się kalendarz z 12 miesiącami do przodu + poniżej zdjęcia z opisem tak jak na stronie http://holmesplace.pl/pl/ zakładka aktualność, np. [AKTYWNY WEEKEND – ŁĘŻECZKI MARZEC 2016], [SPŁYW KAJAKOWY 2016],
[CO ZABRAĆ NA WYPRAWĘ] [ZOBACZ JAK BYŁO](tu odesłanie do galerii), itd. – wszędzie po kliknięciu odesłanie do opisu wydarzenia, kosztów i możliwości zapisów oraz pytań(kontakt) lub innych informacji
– w każdej chwili możemy modyfikować zdjęcia, dodawać wydarzenie, usuwać, itd.
AKTUALNOŚCI
– na głównej stronie widoczne 3-5 ostatnich aktualności, z krótkim opisem, ale po kliknięciu na którąś przenosimy się do jej szczegółów. Po kliknięciu w napis "aktualności" przenosimy się do wszystkich aktualności
– po wejściu w aktualności- po środku pokazuje się aktualność kliknięta, z lewej strony pokazują się "Aktualności Marsz Po Zdrowie"- wszystkie ostatnie aktualności 10- 15, a z prawej strony "Aktualności ze świata" –kalendarza chodzezkijami.pl,
kod:
<iframe frameborder="0" height="600" src="http://chodzezkijami.pl/embed/kalendarz
" style="border-style: none;" width="500"></iframe>
zmodyfikowany tak by pasował do naszej strony. Po kliknięciu w ich kalendarz otwiera się nowa zakładka z tą wiadomością
O NAS
– zdjęcia z opisami: NASZ ZESPÓŁ ale z podziałem na miejscowości np. Poznań, Piła itd (jest też pole: wybierz miejsce i można zobaczyć instruktorów tylko z np Poznania); NASZA DRUŻYNA, PARTNERZY, REFERENCJE, GALERIA (odniesienie do galerii- prosiłbym Cię o przeniesienie starej galerii- http://marszpozdrowie.pl/galeria .Z ustawieniem tylko, że u góry najnowsze daty), KONTAKT- formularz kontaktowy
-zarówno zespół jak i drużyna – zdjęcia + opis jak www.akademiapolska.pl
– przycisk [DOŁĄCZ DO NASZEJ DRUŻYNY][DOŁĄCZ DO NASZEGO ZESPOŁU] + odniesienie do formularza (ze zdjęciem + formułka, że zgadza się na podanie danych osobowych itd. Do odhaczenia)
– możliwość modyfikacji cały czas
PROGRAMY PROZDROWOTNE
– zdjęcia z podpisem WYZWANIE NA ODCHUDZANIE, KRĘGOSŁUP BEZ STRESU, TRENER SENIORALNY,
– możliwość dodawania i modyfikacji,
– jak kliknie się na dane zdjęcie to opis oferty, dla kogo + odniesienie do formularza [ZAPISZ SIĘ] lub pytań (kontakt)
PORADNIK
-schemat jak www.8a.pl
– duże zdjęcie [WSZYSTKO O NORDIC WALKING]wejście dalej do [NASZE PUBLIKACJE], [FILMY INSTRUKTAŻOWE] [JAK DOBRAĆ KIJE] [SPRZĘT DO NORDIC WALKING], PRAWIDŁOWA TECHNIKA][HISTORIA]
– mniejsze zdjęcia [WYZWANIA TRENINGOWE] [ZESTAWY ĆWICZEŃ][CIEKAWE PRZEPISY]itd. Coś takiego jak na holmesplace.pl (na samym dole w ich aktualnościach)
– ostatecznie tytuł prowadzi do artykułu
– możliwość dodawania ikon i napisów
DODATKOWE RZECZY:
– POP UP: przeklejone z jakiegoś webinara: Bardzo dobrze sprawdza się także formularz zapisu w formie pop-upu, który będzie witał nowych użytkowników Twojego serwisu i zachęcał ich do zapisania się do newslettera.
Pop-up może stać się irytującą dla odwiedzających stronę formą kontaktu dlatego musisz pamiętać o dwóch istotnych rzeczach.
Po pierwsze każdy pop-up można ustawić w ten sposób aby indywidualnemu odbiorcy wyświetlał się określoną ilość razy. Ta funkcjonalność nazywa się cappingiem i powinna wyświetlać pop-up tylko dwukrotnie.
Po drugie, formularz nie powinien wyświetlać się osobom, które już zapisały się do newslettera. To z pozoru banalna uwaga, praktyka jednak pokazała, że niektórzy marketerzy zapomnieli o tym istotnym szczególe w prowadzając zamieszanie we własnych bazach.
pup up ustawiony według sredniego czasu spedzonego na stronie i tak, żeby osoba która go wyłączy lub juz widziała by drugi raz się nie pojawiał
– przycisk do subskrypcji na każdej podstronie
– pasek z przewijającymi się logami partnerów na głównej stronie