Chcemy, aby była możliwość wyświetlania i eksportowania szczegółowych raportów ze sklepu.
1. Raport dla klientów sklepu
Klienci mają mieć w sklepie dostęp do podglądu raportu z zamówień (od razu z widocznymi wszystkimi produktami) w panelu Moje konto -> Zamówienia.
Mają możliwość filtrowania widocznych zamówień, ale w inny sposób, niż normalnie.
Naszym klientami (użytkownikami sklepu) są doradcy firmy, którzy przez ten sklep będą zamawiać produkty/usługi od nas.
Dla nich zupełnie nie jest ważne całe zamówienie, tylko poszczególne produkty, które w ramach tego zamówienia zamówili.
Dlatego chcemy, żeby w widoku podstawowym była lista wszystkich produktów, a nie całych zamówień. Dane, które powinny być widoczne (w kolumnach w tej kolejności):
• nazwa produktu
• cena produktu
• data zamówienia
• status realizacji zamówienia danego produktu
• data zrealizowania zamówienia (jeśli zrealizowane)*
(*czy istnieje możliwość, żeby obsługa sklepu wpisywała szacowaną datę realizacji zamówionego produktu/usługi, i żeby ta data wyświetlała się w wymienionym w tym punkcie polu i była jakoś oznaczona, może np. kolorem, żeby user widział, że to data szacowana, a nie data kiedy zamówienie zostało zrealizowane)
• w sytuacji, gdy produkt posiada pola produktów, mają możliwość zobaczenia również wszystkich tych pól tj.:
o adres nieruchomości
o link do oferty, typ nieruchomości
o liczba metrów kwadratowych
o liczba pokoi
o uwagi
o dodatkowe pliki
Powinna również być widoczna suma naliczonych kosztów (w każdym miesiącu z osobna).
Powinna istnieć możliwość filtrowania produktów po każdej kolumnie, lub po kilku na raz. Również po datach (np. „pokaż mi wszystkie zamówienia które do tej pory zrobiłem, które mają status „w trakcie realizacji”)
Taki dedykowany raport musiałby być widoczny i możliwy do pobrania np. w pliku CSV (a najlepiej w excelu) dla każdego klienta w sklepie w zakładce Moje konto -> Zamówienia.*
(* jeśli eksport raportu kosztowałoby znaczącą ilość pracy, możemy z tego zrezygnować, tak żeby user mógł tylko oglądać dane w sklepie).
2. Raport zbiorczy dla administratora sklepu
Administrator sklepu ma możliwość zobaczenia* i wyeksportowania raportu z zamówionymi w danym okresie, przez danych klientów produktami. Może to być plik excel oddzielony przecinkami.
(* jeśli zobaczenie raportu w ramach sklepu kosztowałoby znaczącą ilość pracy, możemy z tego zrezygnować, tak żeby administrator mógł tylko pobrać dane do pliku).
W tym momencie jedyny raport, w którym widać poszczególne produkty zamówione przez poszczególnych klientów to raport w Analityce z zamówień. Jest on niestety niewystarczający.
W tym raporcie znajdują się kolumny tj:
• data zamówienia (do usunięcia)
• numer zamówienia
• status zamówienia (do usunięcia)
• klient
• typ klienta
• produkty (wszystkie z danego zamówienia w jednym polu, a nie pojedynczo) (do rozbicia na pojedyncze produkty)
• kupony
• sprzedaż netto (czyli chyba cena)
• waluta
W tym raporcie (podobnie jak w raporcie dla klientów) potrzebujemy rozbicie na poszczególne produkty. Zatem, poza tutaj widocznymi kolumnami potrzebujemy dodatkowe, tj.
• nazwa produktu
• cena produktu
• data zamówienia
• status realizacji zamówienia danego produktu
• kolumny związane z polami produktów tj.:
o adres nieruchomości
o typ nieruchomości
o liczba metrów kwadratowych
o liczba pokoi